نمای مدرن ویلا
 
 

طراحی نما ویلا دوبلکس مدرن باید بر اساس ویژگی‌های خاص معماری مدرن انجام پذیرد. رعایت اصول معماری مدرن در کنار انتخاب رنگ‌ها و مواد مناسب، می‌تواند یک نمای ساختمان ویلایی را فوق‌العاده شیک کند. استفاده از محوطه‌سازی و نورپردازی نیز، اگرچه به‌شکل مستقیم جزئی از نمای مدرن ویلا محسوب نمی‌شوند، می‌توانند تاثیر چشمگیری بر نمای ساختمان ویلایی داشته باشند.

نمای مدرن ویلا

هنگام طراحی نما ویلا دوبلکس یا حتی یک طبقه، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید؛ از جمله سبک معماری، رنگ، مواد، ویژگی‌ها، نور، محوطه‌سازی و همچنین سبک خانه‌های اطراف. نکته کلیدی، دستیابی به تعادل مناسب عناصر برای ایجاد تصویری است که نشان‌دهنده نحوه زندگی شما باشد.

عوامل موثر بر طراحی نما ویلا دوبلکس

همان‌طور که ذکر شده عوامل زیر بر طراحی نمای مدرن ویلا تاثیر‌گذار هستند:

1. سبک معماری

طراحی نما ویلا دوبلکس و یا یک طبقه، می‌تواند از سبک‌های مختلف معماری پیروی کند. با این حال اگر یک نمای مدرن ویلا می‌خواهید، باید بدانید که معماری مدرن از ویژگی‌های زیر پیروی می‌کند:

سادگی

نداشتن تزیین

نقشه‌های باز کاربردی و روان

ساختار در معرض دید

استفاده از مصالح مدرن مانند بتن مسلح، شیشه و فولاد

استفاده از مواد سنتی به روش‌های نوآورانه

طرح پلان باز

شیشه فراوان برای ورود نور طبیعی

طراحی افقی با سقف‌های مسطح

انتزاع

خطوط مستقیم و پیوسته

طراحی نما ویلا دوبلکس مدرن بر این پایه است که یک ساختار باید طوری طراحی شود که هدف مورد نظر خود را به شکلی زیبا پیاده کند و تا حد امکان کاربردی باشد. طرح‌های ساده، مینیمال و تمیز که به‌خوبی با محیط اطراف هماهنگ می‌شوند، نمونه‌ای از رویکرد طراحی مدرن در نمای ساختمان ویلایی هستند.

2. انتخاب مواد

هنگامی که طرحی را برای نمای مدرن ویلا انتخاب کردید، وقت آن است که تصمیم بگیرید کدام مواد را برای ساخت نمای ساختمان ویلایی به‌کار ببرید.

برخی از سبک‌های معماری نمای مدرن ویلا به مصالح خاصی نیاز دارند. به عنوان مثال، سبک «همپتون» نیاز به کاربرد چوب و سیمان بادوام دارد. دیوارهای سفید کاری شده با نور طبیعی فراوان از ویژگی‌های این سبک نمای ساختمان ویلایی هستند. سبک طراحی نما ویلا دوبلکس همپتونز الهام گرفته از خانه‌های ساحلی زیبا در منطقه لانگ‌آیلند در ایالات متحده آمریکا، معروف به هامپتون‌ها است.

به خاطر داشته باشید که انتخاب مصالح، لازم است با طراحی مسیر ورودی، حصار و محوطه‌سازی نمای ساختمان ویلایی مرتبط شود. همه این عناصر باید با هم کار کنند تا تصویری هماهنگ از طراحی نما ویلا دوبلکس را ایجاد کنند.

3. رنگ

در بیشتر موارد، یک نمای مدرن ویلا باید شامل سه رنگ باشد: یک رنگ غالب، یک رنگ متمایز و یک رنگ تزئینی برای قاب پنجره‌ها و درها و ناودان. برای انتخاب این سه رنگ برای نمای ساختمان ویلایی می‌توانید از رنگ‌های خنثی از همان خانواده رنگ استفاده کنید، یا کنتراست شدیدی مانند رنگ زغالی با تزئینات سفید را انتخاب کنید. اما باید توجه کنید که بافت طبیعی موادی که انتخاب کرده‌اید، مانند چوب، سنگ و آجر را در نظر گرفته‌ باشید.

به‌طور کلی رنگ‌ها به دو دسته رنگ‌های گرم و سرد طبقه‌بندی می‌شوند که هر کدام تاثیر خاصی بر نمای ساختمان ویلایی و زندگی فرد دارند. رنگ‌ها می‌توانند احساسات درونی افراد را تحت تاثیر قرار دهند و به آنها احساس راحتی یا ناراحتی بدهند. رنگ‌های روشن بهترین رنگ‌هایی هستند که با نمای مدرن ویلاهای 2020، 2019، 2021 و 2022 مطابقت دارند.

برای تفنن می‌توانید درب ورودی را به رنگ کاملا متمایز طراحی کنید.

برای مثال طراحی نما ویلا دوبلکس می‌تواند شامل یک درب به رنگ زرد قناری یا قرمز شرابی باشد. انتخاب رنگ‌ها برای طراحی نما ویلا دوبلکس و یک طبقه، می‌تواند حتی باتجربه‌ترین سازندگان خانه‌ها را هم خسته کند، به همین دلیل لازم است در مورد رنگ‌ها به خوبی فکر کنید و درباره آن‌چه در مورد نمای مدرن ویلا در ذهن دارید با سازندگان ساختمان صحبت کنید.

4. نورپردازی و محوطه‌سازی

اگرچه نورپردازی و محوطه‌سازی از نظر فنی بخشی از نمای ساختمان ویلایی نیست، اما نمای مدرن ویلا را کامل می‌کند و جذابیت‌های زیادی را به طراحی نما ویلا دوبلکس می‌دهد.

اضافه‌کردن نورهای ملایم و محیطی به دیوارها، ستون‌ها و مسیرها روح تازه‌ای به نمای مدرن ویلا می‌دهد. همچنین می‌توانید یک نورپردازی شیک را بر روی ستون‌ها یا بالکن اجرا کنید.

برای محوطه‌سازی به منظور بهبود نمای ساختمان ویلایی، باید به سراغ ترکیبی از چمن، گیاهان، کاشی‌ها، سنگ‌ها یا سنگریزه‌ها بروید تا یک باغچه زیبا که با مسیر‌های سنگی تزئین شده است را بسازید. محوطه‌سازی ساختان به‌شکل غیرمستقیم تاثیر زیادی بر طراحی نما ویلا دوبلکس و یک طبقه دارد.

برای این‌که این کار را به بهترین شکل انجام دهید، لازم است از شرکت‌هایی که در این امر تخصص دارند کمک بگیرید.

در مورد انتخاب گیاهان در محوطه‌سازی، باید بگوییم که انتخاب شما به نوع و میزان نگهداری بستگی دارد. اگر وقت زیادی برای صرف‌کردن در باغ دارید، می‌توانید گیاهان متنوعی را به‌کار ببرید. اما اگر فقط قرار است فردی را برای آبیاری اجیر کنید، تنوع گیاهان شما باید کمتر باشد.

پنج ویژگی رایج در طراحی نمای مدرن ویلا

1. خطوط صاف و مشخص

خطوط براق و صاف از ضروریات هر نمای مدرن ویلا هستند، به خصوص لازم است خطوط سقف کاملا صاف باشد و خطوط عمودی به چشم بیایند. در هر خیابانی که قدم بزنید بدون شک متوجه این ویژگی طراحی در ساختمان‌های مدرن خواهید شد که کاملا هوشمند، ساده، مینیمالیستی و چشمگیر هستند.

2. متریال ترکیبی

مصالح ترکیبی به‌شکل متداولی در طراحی نما ویلا دوبلکس مدرن استفاده می‌شوند. این مواد شامل شیشه‌های مقاوم‌سازی شده، بتن، روکش‌های چوبی و حتی فلز هستند.

3. پالت رنگ مودی

بسیاری از خانه‌های مدرن مخلوطی از پالت رنگی مودی مانند خاکستری، سیاه، سفید، خنثی و دودی را به نمایش می‌گذارند. اگرچه رنگ‌ها و سبک‌های روشن هم در طراحی نما ویلا دوبلکس مدرن کاربرد دارد، اما پالت رنگی مودی پرکاربردتر است.

4. طبقات دوم بیرون زده

در برخی از انواع طراحی نما ویلا دوبلکس، طبقه دوم در قسمت‌هایی بیرون‌زدگی دارد که به آن Cantilever second storey گفته می‌شود. این بیرون زدگی‌ها علاوه بر این‌که فضای بیشتری را در اختیار صاحب‌خانه قرار می‌دهد از ویژگی‌های نمای ساختمان ویلایی مدرن هم محسوب می‌گردد.

5. طراحی مینیمالیست

معماری مینیمالیستی که گاهی به آن «مینیمالیسم» نیز گفته می‌شود، شامل استفاده از عناصر ساده و بدون تزئینات است. مینیمالیسم اجتناب از موارد غیر ضروری است و سادگی، سودمندی و ظرافت را در نمای ساختمان ویلایی به همراه می‌آورد.

نکات متفرقه در طراحی نما ویلا دوبلکس

باید فضاهای ورودی را از بیرون مشخص کنید، مثلا در نمای جایی برای گاراژ وجود دارد یا خیر؟

تمامی پنجره‌های ویلا در یک طبقه باید روی خطوط عمودی و افقی یکسان و متصل به هم باشند.

رنگ‌های تیره گرمازا هستند، بنابراین باید هنگام طراحی نما ویلا دوبلکس در مکان‌های گرم از آنها اجتناب کنید، زیرا هنگام نگاه کردن احساس ناراحتی به بیننده القا می‌کنند.

از آجرهای نسوز سفید عایق حرارتی در مکان‌های گرم در نمای ساختمان ویلایی استفاده کنید تا کمی هوا خنک شود.

در مکان‌های خنک استفاده از رنگ‌های گرم در نمای مدرن ویلا و طراحی نما ویلا دوبلکس می‌تواند حس گرما را القا کند.

مجری طراحی نما ویلا دوبلکس

اگر چه اطلاعاتی که در این مقاله ارائه شد می‌تواند مفید باشد، اما مطالب این صفحه تنها برای افزایش اطلاعات شما درباره نمای مدرن ویلا نگارش شده است. برای اجرای نمای ساختمان ویلایی باید از یک مجری طراحی نما ویلا دوبلکس یا یک طبقه با سابقه کاری زیاد کمک بگیرید. مهندسین معمار، طراحان و نورپردازان از جمله متخصصانی هستند که به‌شکل تیمی در این شرکت‌ها فعالیت دارند.

با توجه به‌ سابقه کاری مرتبط و اطلاعات آکادمیک تیم‌های تخصصی ساخت ویلا، شما می‌توانید با خیال راحت طراحی نما ویلا دوبلکس خود را به آنها بسپارید.

برای انتخاب یک مجری خوب لازم است با دقت نمونه کارها را بررسی کنید. نمونه کار علاوه بر این‌که کیفیت کار مجری را نشان می‌دهد، این موضوع را نیز مشخص می‌کند که آیا سلیقه شما با کار مجری هم‌خوانی دارد یا نه.

قیمت‌ها نیز در انتخاب مجری طراحی نما ویلا دوبلکس اهمیت زیادی دارد. لازم است مجری را انتخاب کنید که به‌خوبی قیمت را با عملکرد ترکیب کند و ویلایی را به شما تحویل دهد که هم ظاهر مدرنی داشته باشد و هم از کیفیت مصالح خوبی برخوردار باشد. برای این منظور بهتر است از مشتریان قبلی که از خدمات مجری بهره برده‌اند پرسش کنید تا از کیفیت کار، قیمت‌ها و شیوه کار شرکت سازنده نما آگاهی پیدا کنید.

برای طراحی یک نمای ویلای مدرن، لازم است از یک مجری با سابقه استفاده کنید و قبل از نوشتن قرارداد، نمونه ویلاهای ساخته شده توسط مجری را بررسی کنید. تطابق قیمت با کیفیت ارائه شده، در کنار هم‌خوانی سلیقه‌ها کلید انتخاب یک مجری خوب است.

مارا در شبکه های احتماعی دنبال کنید
با ما در ارتباط باشید
تلفن تماس: